Ruta hidràulica 1. SON PAU-SON MORA-POU CELAT

SORTIDA: Molí den Amengual.

ARRIBADA: Nucli urbá de Porreres CONECTA AMB: ruta 2 i ruta 4

DISTÀNCIA: 13,5 Km DURACIÓ APROXIMADA ( a peu) : 2,5 hores

DESNIVELL MÀXIM: 20 metres

TIPUS DE RUTA: Circular amb petits ramals

Pou de Son Pau

El punt de sortida es localitza al Molí den Amengual. La sínia al costat que també forma part del patimoni Comença la ruta al molí den Amengual i es dirigeix cap a la carretera de Porreres a Campos (Ma 5040). En arribar al Camí de Son Pau girem per ell a mà esquerra. En aquest camí trobarem el primer punt de parada: Pou de Son Pau (P) que es troba a un petit ramal a uns 100 metres del camí principal.

Son Mora
Pou de Son Mora

Continuem després d'una parada fins a arribar al Camí de Son Mercadal. Seguim avançant i prenem ara el camí de Santanyí que s'uneix al camí de Son Orell. Aquí ens aturarem primer a voure el Pou de Son Mora, separat uns cent metres del recorregut principal i desprès quan continuam cap a Son Orell per un camí de terres sense asfalt podem contemplar un nou pou amb els seus bancs laterals i les seves "piques allargades".

Pou Celat

L'excursió prossegueix per uns camins estrets que solquen terrenys de cultiu com són el Camí de Son Morlà, Camí de Son Servera i el Camí d'Establits de Son Servera que connecta amb el Camí de Son Mesquida. Ens podem separar uns centenars de metres de la ruta per contemplar un element molt singular: el Pou Celat, situat uns metres abans d'arribar a unes restes arqueològiques d'una "muralla talaiòtica". La ruta finalitza en recórrer la connexió del Camí de Son Mesquida amb la carretera de Porreres a Felanitx (Ma 5100) en direcció al nucli urbà. Alternativament podem optar per continuar la nostra excursió per les rutes 2 i 4 que connecten amb aquesta.