Ruta hidràulica 3. POU DE SA CARRERA / POU BO

DURACIÓ APROXIMADA ( a peu) : 2,5 hores DESNIVELL MÀXIM: 60 metres

TIPUS DE RUTA: Circular amb petits ramals

Pou de sa Carrera

La ruta s'inicia al centre del nucli urbà (plaça de l' Església) i agafem el carrer de l'esquerra (carrer del Pont) que ens porta al Camí Reial de Sineu i cap al Camí de Son Dagueta fins que girem a l'esquerra pel camí Reial de Manacor que ens porta directament al pou de Sa Carrera, pou molt visible i localitzat al costat del camí. Uns centenars de metres més enllà deixem aquest camí per continuar a la dreta pel camí de Son Oms, camí en terra i amb un paisatge semi muntanyós que ens porta vorejant la possessió de Son Oms fins una bifurcació.

Si seguim la ruta tal qual s'ha dibuixat en el pla i pel costat esquerre a uns 300 metres haurem de tornar a girar a la dreta per prendre una senda per als vianants que ens acostarà

Pou Bo

al Camí de Son Jordi. Estem doncs en una zona molt irregular i amb gran valor mediambiental. Seguint per una zona sense asfaltar del Camí de Son Jordi, en plena natura arribarem a una bifurcació a l'esquerra per poder arribar al Pou Bo o de Són Jordi. Si continuem per la dreta passarem davant la sínia de Son Jordi (situada en terrenys privats) però visible des del camí. Aquest tram de camí es solapa amb la ruta 2 i podem tornar cap a Porreres vorejant tot el temps la carretera o alternativament reprenent el Camí Reial de Manacor i el Camí de Sa Serra per arribar de nou al centre.

D'altra banda aquesta ruta es pot fer en bicicleta, escurçant el recorregut. Per això quan hem passat la possessió de Son Oms, a la bifurcació prenem cap a la dreta per un camí de terres (Camí de Son Mainou) fins al Camí de Son Jordi i a partir d'aquí recorrem en direcció contrària la ruta fins arribar al Pou Bo . A continuació reprenem la ruta en el seu trajecte de vianants.