RUTA HIDRÀULICA 4. POU DE SON COTA/FONT DES MOREIS/ POU DE SON CUDEM/POU DES RIQUERS/ POU NOU

SORTIDA: Centre del poble

ARRIBADA: Nucli urbà de Porreres. Plaça de n’Amengual

CONNECTA AMB: ruta 1 DISTANCIA: 10,8 Km

DURACIÓ APROXIMADA ( a peu) : 2 hores DESNIVELL MÀXIM: 86 metres

TIPUS DE RUTA: Circular amb petits ramals

POU DE SON COTA/FONT DES MOREIS/ POU DE SON CUDEM/POU DES RIQUERS/ POU NOU

Pou de Son Cota
Pou des Riquers

El punt de sortida es localitza al centre del poble.
Comença la ruta i seguim per el Carrer Major que acaba a la carretera Porreres a LLucmajor( Ma 5020). Un cop s'arriba a la rotonda ens trobem amb la  primera parada, el Pou Nou, pou situat al parterre de la rotonda. Un primer ramal d'aquesta ruta ens porta al Pou des Riquers. Per a això hem de continuar per la carretera fins que ens trobem a mà dreta el camí des Riquers que ens porta directament al pou, ben visible des del camí.

Font des Moreis

Si per altra banda retornem cap a Porreres, just abans d'arribar a la rotonda ja citada podem continuar la ruta pel Camí de Sa Mesquida. La ruta s'enfila per vorejar el Puig de sa Mesquida, dels Soldats o d'en Femella. A meitat d'aquest recorregut podem realitzar una aturada per contemplar el Pou de Son Cudem (pou restaurat fa uns anys).

Pou son cota
Pou de Son Cota

La ruta continua ja en baixada fins a la cruïlla del Camí des Tast (Es Moreis). A pocs metres de l'encreuament i en el seu costat esquerre per una forta rampa en terres podem arribar a la Font des Moreis. En aquest lloc podem aprofitar per contemplar l'antiga bassa i endinsar-nos al bosc fins a aconseguir arribar a la font veient en el recorregut part d'una canaleta que conduïa l'aigua de la font fins a la bassa. El nostre passeig continua pel camí des Moreis fins que prenem la desviació a la dreta pel camí de Son Cota que ens porta fins al Pou de Son Cota.

La tornada cap a Porreres la podem fer pel Camí de Son Drago que ens porta a la Carretera de Porreres a Campos i en ella podem optar per prendre la ruta 1 o tornar a l'origen.