El nou servei enregistra la neteja viària de Porreres amb GPS

04-Septiembre-2017

L’Ajuntament de Porreres ha contractat un nou servei de neteja viària del municipi per una durada de tres anys que s’adjudicà a l’empresa Melchor Mascaró per un total de 150.000 euros. Una de les novetats d’aquest nou servei és que els operaris que faran les tasques de neteja enregistraran el seu recorregut diari amb un sistema de seguiment amb GPS i, d’aquesta manera, es sabrà per quines zones s’ha netejat, si les tasques s’han fet de forma satisfactòria o també detectar altres incidències com ara la periodicitat de necessitat de neteja. 

El nou servei que entrà en funcionament el passat dia 19 de juliol, inclou un operari que fa feina a jornada completa i un altre a mitja jornada. Han dividit el municipi en zones i duen tasques de neteja de carrers de forma manual i ho fan amb un tricicle elèctric. Segons el contracte, un cop a la setmana netejaran amb la màquina agranadora. A banda d’agranar i netejar els carrers, també buiden les papereres i els pipicans i lleven les herbes d’espais públics. 

El nou contracte de neteja inclou també una imatge corporativa que amb el lema “Porreres ben net” pretén “incidir en la importància de mantenir entre tots un municipi més net. Des de l’Ajuntament feim moltes passes perquè el poble estigui com tots el volem però si no hi ha més col·laboració i implicació dels veïns és molt difícil perquè en temes de neteja i recollida de residus les males pràctiques són molt visibles i molt molestes per a la població en general”, apunta la regidora de Medi Ambient Coloma Bover.

Bover recorda que per tal de fomentar la neteja viària, l`àrea de Medi Ambient ha col·locat 18 noves paperes a diferents indrets del municipi un cop retirades les que presentaven problemes perquè s’hi produïen abocaments de residus. “Hem col·locat unes papereres de colors amb diferents receptacles petits perquè la gent no hi deixi bosses grosses i només se’n faci l’ús correcte d’una paperera en via pública”, explica Bover.

També s’han instal·lat 12 pipicans a diferents llocs del municipi per tal de facilitar la retirada dels excrements dels cans per part dels propietaris. En aquest sentit, destacar que també s’ha modificat l’ordenança municipal i ara, a banda de dur el ca amb xip i fermat, els propietaris han de dur una bossa per a retirar excrements. En aquest sentit, l’Ajuntament també va editar uns díptics informatius per a recordar que qualsevol incompliment de tinença de cans pot suposar una sanció econòmica mínima de 60 euros.